ZSO NR 5 Olsztyn
IM. M. G. BUBLEWICZA

X LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE

Program „Podróże z klasą” wycieczka klas 5-7 SP

Jako jedna z nielicznych szkół w Olsztynie otrzymaliśmy dofinansowanie w ogólnopolskim programie Podóże z klasą Ministerstwa Edukacji Narodowej na dwudniową wycieczkę pod hasłem Szlakiem Piastowskim. Dofinansowanie w kwocie 18 500 zł wykorzystaliśmy w 100%, a 2 dni na wyjeździe minęły nam bardzo szybko – tyle było atrakcji!
Dzień I wycieczki dla klas 5-7 SP upłynął nam bardzo intensywnie. Tuż po godzinie siódmej wyruszyliśmy w kierunku Biskupina, gdzie zwiedziliśmy Muzeum Archeologiczne oraz wzięliśmy udział w zajęciach archeologicznych i rękodzielniczych.🧵Następnie udaliśmy się na obiad i nocleg do Przystań Biskupińska. Wieczór zakończyliśmy integracją przy ognisku.🔥
Jutro ruszamy do Gniezna.🚌
Drugi dzień wycieczki Biskupin-Gniezno rozpoczęliśmy od wspólnego śniadania w Przystań Biskupińska, po którym ruszyliśmy do Muzeum Początków Państwa Polskiego w Gnieźnie. 🦅🪹
W muzeum wzięliśmy udział w warsztatach, usłyszeliśmy o początkach naszego państwa🇵🇱, a także mieliśmy okazję zobaczyć najcenniejsze eksponaty historyczne.
Następnie, w pięknych okolicznościach przyrody🌞🍁🌳🍂, spacerem udaliśmy się w kierunku Katedry Gnieźnieńskiej, gdzie mogliśmy zobaczyć Drzwi Gnieźnieńskie🚪i usłyszeć historię św. Wojciecha, a także zobaczyć wnętrze Katedry.
Kolejnym punktem wycieczki był spacer na rynek gnieźnieński, tam zjedliśmy pyszny obiad i ruszyliśmy w drogę powrotną do Olsztyna.🚌
To była bardzo udana wycieczka, z niecierpliwością czekamy na kolejną!🤗
Wycieczka została sfinansowana w ramach ogólnopolskiego programu MEN „Podróże z klasą” – Szlakiem Piastowskim.